آب و هوای ارمنستانارمنستان دارای آب و هوای معتدل کوهستانی می باشد و هر چهار فصل سال در آن قابل رویت است. زمستان در این کشور سرد و برفی می باشد و کمترین درجه هوای ثبت شده در شهر ایروان (پایتخت ارمنستان) -30 درجه سانتیگراد بوده با این حال تعداد روزهای بسیار سرد در این کشور بسیار کم بوده و درجه هوا به سرعت به نزدیکی 0 درجه می رسد.

فصل بهار، فصل شکوفایی درختان و زنده شدن طبیعت در این سرزمین کوتاه بوده و سریع جای خود را به تابستان می دهد، ولی با این حال در همین زمان کوتاه نیز زیبایی های طبیعی خود را برای گردشگران به نمایش می گذارد. با آمدن فصل تابستان روزهای گرم شروع می شوند و تا ماه سپتامبر (شروع فصل پاییز) ادامه پیدا می کند. گرمترین روز ثبت شده در شهر ایروان +41.4 درجه سانتیگراد بوده است ولی میانگین هوا برای این شهر در فصل تابستان بین 23 تا 25 درجه سانتیگراد ثبت شده است. با شروع شدن فصل پاییز زیبایی های دیگری از طبیعت این کشور کوهستانی را مشاهده خواهید کرد، به نحوی که این فصل به دلیل وجود گونه های گیاهی متنوع در این کشور به نام حیات رنگارنگ گیاهان نیز شهرت پیدا کرده است همچنین بهترین فصل برای دوستداران مرکبات و میوه جات مانند زردآلوی ارمنستان که از شهرت خاصی نیز برخوردار است و از محصولات جلگه آرارات است در این فصل و در بازارهای شهر به فروش می رسد. 

میانگین دمای ماه های سال در ارمنستان (C)

ژانویه -3.7   فوریه -2.3 
مارچ    آوریل  11.1 
می  15.9    ژوئن  20.1 
ژوئیه  24    اوت  24.2 
سپتامبر  20    اکتبر 13.9 
نوامبر  6.2    دسامبر -1.2 

لازم به ذکر است که جهت نگارش مطلب فوق از مطالب وب سایت Meteo TV استفاده شده است. 

همچنین جهت اطلاع از وضعیت آب وهوای دیگر شهر های کشور ارمنستان می توانید به وب سایت آب و هوای این کشور به آدرس weather.am مراجعه کنید.